HVAC
מבנה מדעי החיים - הטכניון

מבנה בשטח כולל של כ- 10,000 מ"ר כולל מעבדות כימיות, ביולוגיות, חדרי מיקרוסקופים, מעבדות אופטיות, מעבדות לייזרים, מעבדת רובוטים ועוד.בניין עתיר מנדפים כימים ומקורות יניקה אחרים, המחייב תכנון יצירתי לטיפול חסכוני בכמויות האוויר הצח הגדולות שיש לספק למבנה.
מערכת מ"א מבוססת על מקררי מים  בשיטת 4 pipe – full heat  recovery המספקים מים קרים ומים חמים לצורך ייבוש וחימום האוויר הצח המסופק למבנה.
מקררי המים בעלי מחליפי חום להשבת חום שיורי מתהליך הדחיסה המנוצל לחימום האוויר וייבושו.
במבנה תוכננה מערכת "אגירת קרח"  להסטת חלק מעומס החשמל הנחוץ ליצור הקירור למיזוג האוויר מיום ללילה, ובכך לחסוך בהוצאות האנרגיה החשמליות למ"א. במבנה מערכת נידוף של 32 מנדפים כימיים מבוססת על שסתומי "פניקס" ומפוחי יניקה.

חדר נקי class10,000 במחלקה לפיזיקה לפיזיקה יישומית - אוניברסיטה עיברית גבעת רם

הקמת מעבדות מחקר נקיות כולל תכנון מערך בינוי החדרים הנקיים, מיזוג האוויר , צנרת מעבדתית למערך אוורור התנורים והמנדפים.

בית IBM חיפה

מרכז פיתוח ומחקר בשטח של כ- 14,000 מ"ר ממוקם בקמפוס אוניברסיטת חיפה על הר הכרמל.

הרחבת מישכן כנסת ישראל

הרחבת משכן כנסת ישראל בירושלים, בשטח של כ – 40,000 מ"ר הכולל משרדים, חדרי מחשב, אולפני תקשורת, חניון תת קרקעי ועוד.

כפר המשתלמים לתארים גבוהים - טכניון-198 יחידות דיור

כפר המשתלמים בטכניון כולל 7 מבני מגורים לאכלוס בני משפחותיהם של משתלמים לתארים גבוהים בטכניון.

המבנים משתרעים על פני 5 קומות. כל מבנה כולל קומת מחסנים, חדר תקשורת ודירות מגורים בנות 2-4 חדרים כל אחד.  סה"כ כ- 198 יחידות דיור. לכל יחידה תוכננה מערכת מיזוג אוויר עצמאית, ללא כל תלות במערכת מרכזית, נוחה לתפעול ולתחזוקה ומעודדת חיסכון בצריכת החשמל של המשתשמש.

הפקולטה ללימודי תקשורת מכללת עמק יזרעאל

המבנה בן 4 קומות המשתרע על שטח של כ – 6,000 מ"ר, אשר מרכז את יחידות הלימוד והתפעול של מגמת התקשורת במבנה אחד ומהווה מרכז לימודי תקשורת משולב ביחד עם תחנת רדיו ואולפן טלוויזיה.

Crowne Plaza Hotel, Potsdamer Platz, Berlin

בית מלון במרכז ברלין בשטח כולל של כ- 14,000 מ"ר, המבנה הינו מבנה לשימור (בית הדואר הישן של ברלין) אשר נדרש לסטנדרטי תכנון גבוהים ביותר.

קניון לב המיפרץ

מרכז מסחרי הכולל מתחם מסעדות, חנויות, בתי קולנוע וסניף של בית חולים "אסותא" הכולל מחלקת אישפוז וחדרי ניתוח שתוכנן גם הוא על ידינו.

גניגר מיפעלי פלסטיקה

תכנון תוספת מקרר מים מקורר אויר בעל מיסוב מגנטי למערך קירור התהליך של המיפעל, ויחידות טיפול באוויר לתהליך ניפוח יריעת הפלסטיק

אגירת

תכנון מאגרי מים קרים לצורך הסטת עומס ייצור הקירור משעות השיא לשעות השפל. מאגר מים בנפח של כ- 10,000 מ"ק בבית חולים תל השומר. ווישי מגדל העמק- מאגר מים קרים של כ- 5,000 מ"ק, ווישי דימונה - מאגר מים קרים של כ- 6,000 מ"ק. מת"מ חיפה - מאגר מים קרים של כ- 6,000 מ"ק.

ווישי מגדל העמק

תכנון ביצוע עם חברת "ברן" של מערכת מ"א ואוורור למיפעל בשטח 30,000 מ"ר

בית אבות פסגת חן

.

מבנה מגורים בן 12 קומות משמש כדיור מוגן

מיזוג האוויר בבניין מבוסס על מקררי מים לקירור בלבד וגופי חימום חשמליים לחימום ביחידות הטיפול באוויר וביחידות מפוח נחשון ומיני מרכזי.
מערכת מיזוג לכלל הבניין כוללת מערך של 2 מקררי מים, משאבות, יחידות טיפול אויר באוויר צח ומפוחי אוורור שירותים. יחידות מפוח נחשון בחדרים סיעודיים ויחידות טיפול באוויר בשטחים הציבוריים ומיני מרכזי בדירות המגורים. בעונת החורף תהיה אפשרות לקרר במידת הצורך, את האודיטוריום, את חדר האוכל והשטחים הציבוריים.
בחלל הבריכה מתוכנן חימום עם סוללת מים חמים שמתקבלת מדוד הסקה חשמלי.
מי הבריכה יחוממו בעזרת מחליף חום הניזון מדוד חשמלי בשעות הלילה, במשך 20 שעות.
שירותים ומטבחונים יאווררו אל הגג. אוויר הצח מטופל יסופק לכל חדר וחדר בעזרת מערכת תעלות ומפזרים.

מנהור
גילבוע אגירה שאובה- אוורור תוך כדי כרייה
תכנון מערך האוורור תוך כדי כריית קומפלקס מנהרות של כ- 500 מ' מתחת לאדמה באורך של כ- 2500 מ'.
קו רכבת עכו-כרמיאל-מנהרת גילון- תכנון מערך האוורור והוצאת העשן והרצת CFD

מנהרות לרכבת באורך 4625 מ'. העבודות ההנדסיות כללו: • תכנון מערכות אוורור במנהרות, מיזוג אוויר ואוורור בחדרים הטכניים ובמרכז אנרגיה. • בניית מודל והרצות CFD – ההרצות מתארות את עבודת ההדמיה הדינמית של שריפות במנהרות. לצורך ביצוע הסימולציה נבנה מודל תלת מימדי עם כל השיפועים, הקשתות והאלמנטים המותקנים בתוך המנהרות, שלטים ומפוחים מעברי מילוט וכו.

קו תל אביב ירושלים A1

פרוייקט המורכב 5 מנהרות ומבנה שליטה ובקרה. - מנהרה 1 - שתי מנהרות מקבילות באורך של כ- 3,350 מטר. 14. - מנהרה 2 - שתי מנהרות מקבילות באורך של כ- 1,225 מטר. - מנהרה 3 - שתי מנהרות מקבילות באורך של כ- 11,600 מטר. - מנהרה 3A - שתי מנהרות מקבילות באורך של כ- 820 מטר. - מנהרה 4 - מנהרה אחודה עם זוג מסילות באורך של כ- 1,500 מטר, 5 מנהרות מילוט לאורך המנהרה. היקף העבודה ההנדסית: תכנון מערכות אוורור במנהרות תוך כדי ביצוע. בניית מודל והרצות CFD - ההרצות מתארות הדמיה דינמית של שריפה במנהרות ופינוי עשן. בניית מודל והרצות מילוט בעזרת תוכנת EXODUS ההדמיה מתארת זמן מילוט של השורדים מהמנהרה.

 

כביש 6

תכנון אוורור מערכות אוורור ומיזוג במנהרות כביש 6. אורך המנהרות: יקנעם כ- 2500 מ', רכסים כ- 480 מ', איבטין כ- 1640 מ'. תכנון מערכות אוורור במנהרות כביש 6 לרבות מיזוג אוויר ואוורור בחדרים הטכניים ובמרכז אנרגיה. העבודות כללו בניית מודל והרצות CFD – ההרצה מתארת את עבודת הדמיה דינמית של שריפות במנהרות. לצורך ביצוע הסימולציה נבנה מודל תלת מימדי עם כל השיפועים, הקשתות והאלמנטים המותקנים בתוך המנהרות, שלטים ומפוחים מעברי מילוט וכו.

כביש 531 רעננה דרום

מנהרת רכבת  531 רעננה דרום באורך של 2 ק"מ ותחנת רכבת. העבודה ההנדסית • תכנון ופיקוח עליון של מערכות אוורור במנהרות ובתחנה, מיזוג אוויר ואוורור בחדרים הטכניים. • בניית מודל והרצות CFD – ההרצות מתארות את עבודת ההדמיה הדינמית של שריפות במנהרות. לצורך ביצוע הסימולציה נבנה מודל תלת מימדי עם כל השיפועים, הקשתות והאלמנטים המותקנים בתוך המנהרות, שלטים ומפוחים מעברי מילוט וכו."

מנהרת הראל - כביש 1

תכנון אוורור מנהרות באורך של כ- 750 מטר שבכל מנהרה 3 נתיבים. העבודה ההנדסית כללה תכנון מערכות אוורור במנהרות, מיזוג אוויר ואוורור בחדרים הטכניים ובמרכז אנרגיה. בניית מודל והרצות CFD – ההרצות מתארות את עבודת ההדמיה הדינמית של שריפות במנהרות. לצורך ביצוע הסימולציה נבנה מודל תלת מימדי עם כל השיפועים, הקשתות והאלמנטים המותקנים בתוך המנהרות, שלטים ומפוחים מעברי מילוט וכו.

הרכבת הקלה
תכנון ראשוני של הקו האדום, הקו המרכזי והראשון שייצא לפועל כחלק מהמערכת להסעת המונים במטרופולין תל אביב, ויעבור, חלקו בדרך עילית כרכבת קלה וחלקו בדרך תחתית, בין הערים בת ים, תל אביב-יפו, רמת גן, בני ברק ופתח תקווה. אורכו של הקו הוא כ-23 קילומטר, מתוכם 11 קילומטר במנהרה ו-12 קילומטר עיליים והוא יתפרס על 5 ערים וב-33 תחנות, מתוכן 10 תת-קרקעיות.      משנת 2003 יועצי בקרה של חברת נת"ע בכל הקשור לתכנון מערכות מיזוג אוויר, אוורור ו- CFD.
בניה ירוקה
NIKE ליווי בנייה ירוקה

(LEED COMMERCIAL INTERIORS) שיפוץ משרדי מטה בישראל שמה דגש על עיצוב פנים היוצר סביבת עבודה נעימה ופוריה והינו הפרוייקט השלישי בעולם של התאגיד הרב-לאומי שהוסמך לתקן LEED . תכנון החללים הפתוחים מאפשר הארה טבעית בכל עמדת עבודה ומתאפשרת בהם שליטה מקומית על עוצמת מיזוג האוויר. משולב במערכות התאורה והמיזוג גלאי נוכחות לכיבוי אוטומטי ונבחר ציוד חשמלי בעל דירוג אנרגטי גבוה, כגון מחשבים, מסכים ומקררים. "

EcoTower ליווי בנייה ירוקה

(LEED CORE&SHELL) אקו-טאוור של האחים עזורי הוא מגדל המשרדים הירוק הראשון בארץ בעל תו תקן LEED מסוג בניין גרעין ומעטפת. כלומר, יוצר תשתית 'ירוקה' המאפשרת ומעודדת את הדיירים לבנות את החללים שלהם באופן ידידותי לסביבה גם כן. ובהמשך לחזון של האחים עזורי להקים קהילת עסקים ירוקה, גם החברות שאכלסו את הבניין, כולל מרצדס וג'ון ברייס החליטו להסמיך את משרדיהם לפי התקן המשלים LEED-Commercial Interiors."

Unilever ליווי בנייה ירוקה

(LEED COMMERCIAL INTERIORS) שיפוץ משרדי מטה בישראל שמה דגש על עיצוב פנים היוצר סביבת עבודה נעימה ופוריה והינו הפרוייקט השלישי בעולם של התאגיד הרב-לאומי שהוסמך לתקן LEED . תכנון החללים הפתוחים מאפשר הארה טבעית בכל עמדת עבודה ומתאפשרת בהם שליטה מקומית על עוצמת מיזוג האוויר. משולב במערכות התאורה והמיזוג גלאי נוכחות לכיבוי אוטומטי ונבחר ציוד חשמלי בעל דירוג אנרגטי גבוה, כגון מחשבים, מסכים ומקררים. "

בית ספר צוריאל בראשון לציון
(LEED SCHOOLS) בה"ס הראשון בישראל שזכה בתקן הLEED. דגש מיוחד הושם על יצירת סביבת למידה בריאה כולל מערכות מיזוג מושקטות מסוג VRF המספקות 100% אוויר צח לכל כיתה. כמו כן נעשה שימוש בחומרי בנייה בריאים לרבות צבע, דבקים, תקרות אקוסטיות וריצופים מופחתי חומרים נדיפים (VOCs). בחלונות מותקן זיגוג מסוג LOW-e ומערכות הצללה קבועות המסננים את הקרינה הישירה ומפחיתות את עומס החום. "
מרכז מנדל למדעי הרוח - ליווי בנייה ירוקה

(LEED NEW CONSTRUCTION) פרוייקט ה-LEED הראשון של האוניברסיטה העברית נבנה בקמפוס הר הצופים. הפרוייקט היווה חלק מהפעולות שהובילו להכרת הקמפוס כ'קמפוס ירוק' על ידי המשרד לאיכות הסביבה. במערכת המיזוג משולבת מערכת economizer. המערכת בוררת בזמן אמת בין קירור האוויר החוזר לבין קירור האויר החיצוני בהתאם לתנאי הלחות והטמפרטורה על מנת להביא למקסימום חיסכון בצריכת אנרגיה. "

בית ספר רקפות קריית ביאליק
(ת"י 5281) בה""ס נבחר להשתתף במחקר של המשרד לאיכות הסביבה בנושא בנייה ירוקה וצריכת אנרגיה. הפרוייקט תוכנן במטרה ליצור סביבת לימודים בריאה, נעימה וחסכונית. בכיתות הלימוד שפע של אור טבעי מחלונות בהפניות שונות, המאפשרות גם איוורור טבעי משופר. על החלונות ובאיזורי החוץ מותקנות מערכת הצללה קבועות המסננות את הקרינה הישירה ויוצרות סביבה נעימה לשהייה. על גג המבנה גינת תבלינים וברחבי החצר נשתמרו עצים בוגרים רבים ונשתלו מיני צמחייה מקומית וחסכונית לשימור ושיפור אקולוגיית האתר. "
CFD
הדמיית CFD אטריום חוצות אלונים

"בדיקה כי אמצעי בטיחות האש באטריום פירמידה ומבואת כניסה של קניון אלונים מאפשרים ליצר תנאי הישרדות באזורים אלו למשך זמן סביר המאפשר מילוט המבקרים בקניון. לצורך כך בוצעה סימולציית CFD (Computational Fluid Dynamics).

מפעל פלקסטרוניקס
מחסן לוגיסטי בשטח של כ- 4,000. במיסגרת ההדמייה נבחנה האפשרות לביטול מפוחי שחרור עשן מאולץ כך ששחרור העשן יתבצע באופן טבעי בלבד. ההדמייה כללה את הדמיית השריפה ללא מפוחים ומערך המתזים במחסן ובין המדפים.
בית מפאי - הדמיית רוחות בתוכנת CFD

"בחינת התנהגות הרוח בפרויקט בית מפא""י בתוכנת CFD של חברת FLUENT הבחינה נעשתה על בסיס נתוני רוח שנמדדו ב""ככר ספרא"" בגובה של כ-18 מטר מעל מפלס הרחוב. "

כביש 531 מקטע 20
" במסגרת סלילת כביש 531 בקטע שבין מחלף שמריהו מזרח במערב ועד מחלף רעננה דרום וסלילת שתי מסילות לאורך הנתיב. מנהרות הרכבת בצומת כפר שמריהו חוצות את כביש 20 ואת המסילות הקיימות. אורך כולל של מנהרה TU-201 הינו -192.65 מ', TU-211 הינו - 59.96מ' שטח חתך המנהרה הינו כ – 86 מ""ר, רוחב מנהרה 12.3 וגובה מקסימום כ – 7.1 מ. בניית מודל והרצות CFD – ההרצות מתארות את הדמיה דינמית של שריפות במנהרות. לצורך ביצוע הסימולציה נבנה מודל תלת מימדי עם כל השיפועים, הקשתות והאלמנטים המותקנים בתוך המנהרות, שלטים ומפוחים מעברי מילוט וכו. "
מנהרות גילון
"קו רכבת עכו כרמיאל - מנהרות רכבת באורך 4625 מ'. בניית מודל והרצות CFD – ההרצות מתארות את עבודת ההדמיה הדינמית של שריפות במנהרות. לצורך ביצוע הסימולציה נבנה מודל תלת מימדי עם כל השיפועים, הקשתות והאלמנטים המותקנים בתוך המנהרות, שלטים ומפוחים מעברי מילוט וכו. "
מנהרת עפולה
"בפרויקט מסילת העמק משולבות מספר מנהרות בתוך העיר עפולה קטע המנהור כולל 3 מנהרות עם רווח של כ-50 מטר אורך בין מנהרה למנהרה ברווח בין המנהרות מתוכננות מדרגות המילוט. בבחינת הפרויקט במהלך התכנון הראשוני של המדינה תוכננה מנהרה בצורת ""ענבל"" בשטח חתך של 92 מ""ר , במרכז המנהרה תוכנן פתח שחרור עשן בשטח של כ-60מ""ר . במבנה הנ""ל נבחן הפרויקט בסימולציית אש FDS ונמצא כי ניתן לקיים תנאי הישרדות לאורך כל תקופת המילוט ללא צורך במערכות מכניות. העבודה ההנדסית: • תכנון מערכות מיזוג אוויר ואוורור בחדרים הטכניים לאורך כל המנהרה. • בניית מודל והרצות CFD – ההרצות מתארות את עבודת ההדמיה הדינמית של שריפות במנהרות. לצורך ביצוע הסימולציה נבנה מודל תלת מימדי עם כל השיפועים, הקשתות והאלמנטים המותקנים בתוך המנהרות, שלטים ומפוחים מעברי מילוט וכו."
שיקוע שזר ירושלים
שקוע שז"ר הינו פרויקט תחבורתי שבא לתת מענה לבעיות התנועה והחנייה בכניסה לעיר ירושלים כתוצאה משילוב הרכבת הכבדה והרכבת הקלה באיזור. במיסגרת הפרוייקט בוצעה סימולציית CFD - מטרת הסימולציה - מציאת הקונפיגורציה המאפשרת שחרור עשן עם תנאי הישרדות לנמלטים בהתאם לתקן NFPA -502, 2010 וכן תכנון מערכות אוורור במנהרות, מיזוג אוויר ואוורור. המעבר המקורה הינו באורך של כ-480 מטר אורך , המשמש את התנועה העוברת ובו זמנית משמש גם כמבואת כניסה ויציאה מהחניון שמתחתיו. שטח החתך של המעבר הינו כ-84 מ"ר לכל כוון, גובה כ-6 מטר נטו.
טל: 04-8573616
פקס: 04-8574301
דוא"ל: Office@aes.co.il